miercuri, 23 martie 2011

Pe moldoveneste

Imi amintesc cu zambetul pe buza ca, acum ceva vreme in urma am vizitat o familie de moldoveni, in zona Botosani. A fost un fel de pelerinaj pana in debara. Nu m-am simti neaparat bine dar a fost interesant sa vad ce papuci de oameni mai sunt si prin partea aceea de tara.
Singurul lucru pe care il tin minte a fost: "Tie iti plashi bors di pantic?" (tie iti place bors de pantec?). si binenteles, am fost WTF?!
Mai tarziu am aflat ca borsh di pantic e ciorba de burta, si nu, nu-mi place.

Am stat destul de mult acolo, si am decis sa ma tund impreuna cu mezinul familiei, care era de-o varsta cu mine. Cand m-am intors la gazda, am intrebat cu zambetul pe buze: Va place cum m-am tuns? iar ei ca niste hiene calcate de-un tractor, zicand: la noi doar OILE se tund, oamenii se frezeaza.
Bine ma, zeama de transpiratie dintre degetele de la picioare ce esti, crap pe soruta cea porc mistretz si mata cea vaca atleta, de soios slinos de animal tzepos ce esti! si apropo, MORI!
Ei sunt destepti..WORD!

uite cateva cuvinte imprumutate de la moldoveni. nu zic ca toate sunt adevarate, dar daca ii spui unui copil de pe acolo ca mama lui e proasta si dupaia il intrebi una dintre cuvintele de mai jos sau ce inseamna oja, ruj sau clapeta zice ca are ceva legatura cu vaca, un butoi si ceapa (faceti si voi legatura, e logic).

Galceava pe cer = razboiul stelelor.
PRUDENT = pasta de dinti cu extras de prune
MONOLOG = olog de un picior
BIOLOG = olog de ambele picioare
SEXOLOG = olog de 6 picioare (de ex. miriapod sexolog)
MANIPULARE = manevrarea penisului cu ajutorul mâinilor
ATATAT = fara sani
AMANAT = fara maini
ÎNCHINARE = transport către China
INVINUIRE = procesul de fermentare a mustului
INFOCARE = transformare in foca
GHINIOANE = varianta moldoveneasca pentru ardelenescul “Bine,Ioane”
IMPRASTIERE = rezultatul procesului prin care betivii se fac prastie
BIZAR = zar dublu
MICROSCOP= scop marunt
INVIORAT = Prevazut cu vioara
LESINA = pe unde merge “le tren”
MERITORIU = teritoriul ocupat de livada de meri
CIMBRU – marca postala din Banat
AMPULA – amintiri din tinerete
HAITI – grupuri de lupi flamânzi care bântuie prin judetul Botosani
RATEU = pateu din carne de raţă
SCARABEU = cetăţean ce locuieşte la bloc, la scara a doua;
TRACTOR = actor cu mult trac
TUTUN = a-a-armă de-de-de a-a-artilerie
ŢURŢUR = Sunetul soneriei, iarnă
BATALION = fratele mai mic al plutonierului Batal Gheorghe
SOIOS= de soi

si inca mai multe

acum fara bahula, moldoveneasca e considerata de catre Wikipedia ca fiind o limba asemanatoare dar diferita fata de cea romana.

2 comentarii:

  1. Articolul acesta îți expune valoare care printr-o aproximare neglijabila as putea spune ca e nula. Denaturezi realitatea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Articolul acesta îți expune valoare care printr-o aproximare neglijabila as putea spune ca e nula. Denaturezi realitatea.

    RăspundețiȘtergere

Ce zici?