sâmbătă, 23 aprilie 2011

Ne paşte paştele!

SI ce e paştele? EU unul imi inrosesc ouale si belesc mielul.
Multi nu stiu (video)

Iar mie nu-mi pasa.
Pastele e precum Craciunul. Munca de-an pixu, nervi din cauza curateniei, alergii la praf iar pe deasupra, mai am de-a face si cu mirosul groaznic de miel despre care intotdeauna am impresia ca e un caine “dezblănit” (fara blană).
Si pana la urma, cui ii pasa de aceasta sarbatoare?
Candva un individ mai destept cu 3 secunde decat restul (vezi video) s-a gandit sa faca o chestie care a crezut el ca n-a mai facut-o nimeni. Si s-a lasat prins, batut, rastignit, ingropat, dupa care a inviat. Asa cum au patit si alti fii de zei pana la el, cu 2000, 3000 si 7000 de ani in urma (vezi Zeitgeist the Movie). De ei nu pomeneste nimeni, pacat!
Ei, si? Mare branza… au mai fost si altii in moarte clinica de atunci incoace.
Problema e ca, din "desteptaciunea" lui, eu tre sa trag in fiecare primavara. Munca, curatenie, nervi si certuri cu apropiatii din cauza subiectului de fata.

Si aud! “Ei, nu, Isus e salvator!” (poza dreapta).
Yup, sigur! Ma pot scoate si singur din cacat. Doar in cazul in care nu sunt asa, dar de aceea sunt doctori (poza stanga).
SI cica ar trebui sa imi fie frica (video, secunda 30). Sa fiu pios, sa ma duc in genunchi din poarta bisericii pana la altar, sa sarut icoane microboase, sa stau in “forma de luat muie” sub o bucata de material texticol, sa ma aplec pana in pamant sa fac o cruce, sa una si sa alta.
EU nu, multumesc!

Dupa aceea e chestia cu saptamana mare. Tot un fel de pacoste, excludem faptu ca toti se fac p*** cand au ocazia, pt ca se obisnuieste sa facem cunostinta cu alcoolul in aceasta perioada.
OK, revin la saptamana in cauza. Avem Lunea pishpirica, Martia maricica, Miercurea cea mica, Joia Mijlocie, Vinerea se stie, Sambata de Mijloc, Duminica de Pasti.
Frate! Mai ho! 3 zile sunt deajuns. Care le-ati numit pe toate? Au vreo importanta? Eu stiu ca ala de acum 2000 de ani a dat chef inainte sa moara, si a facut una si alta (video), dar nu chiar toate sunt de pomenit.
Si serios, e o sarbatoare de-an geaba.
Moare unu… si? Mortii cu mortii, vii cu vii!
Draga biserica (de orice natie ai fi), nu mai antiperspira pe aici. Eu m-am prins ca vrei sa faci bani de pasti!

Una peste alta, se pare ca la fiecare sarbatoare religioasa sunt nervos. Si ma enerveaza ca lumea nu e cu numele meu pe buze ci cu al Lui. Hai sa va zic, contrar la ceea ce am invatat fiecare la biserica, despre aceasta poveste de acum 2 milenii… eroii nu sunt innascuti, sunt simpli oamenii incoltiti, asta nu-i nici una nici alta. In plus mersul la biserica, vis-à-vis pacat e ca si cum te-ai spala pe maini ca sa te cureti de detergent de vase (dupa ce-ai spalat vasele). Nu mai bine te duci odata la 2 ani, maxim la 1 an, iti faci tabieturile, doar asa, spre impacarea ta, ca sa nu mori sa te duci unde ti-i frica. Un om cu religie este ca un peste cu bicicleta, adica dejaba.
Poate va jignesc, putin imi pasa… fiecare cu conceptia lui. Te-ai persiflat? Dute si citeste un blog religios. Vrei sa ma convertesti? Ma calci pe bataturi daca o faci. Uita-te la tine prima data.. Mai bine nu… si mars la cacat sau MORI!

Bun. Trecem la altceva. De unde pana unde iepurasi de pasti? De unde pana unde vine acest cu oua?
As avea 2 explicatii.
1: Oamenii din vremea aceea erau toti Homo-iepuri, ca in poza de mai jos.
Aceasta imagine reprezinta prima noapte de priveghi a lui Isus. In semn de recunostinta, omenii din ziua de azi au ales iepurele sa fie "trademark-ul" de paste.
2: Iepurelui ii place "interracial".

OAre iepurasul de paste este ca si Mos Craciun? Omniprezent si isi imparte oule la toti? Sau sunt mai multi?
Oare iepurasul de paste e Isus? SI daca da, de ce imparte oua?
Oare ouale de paste sunt al treilea lucru ce trebuie sa il mancam dupa "trupul si sangele" domnului (paine si vin), iar ouale sunt percepute ca fiind pur si simplu "oua"?

Eu nu vad povestea asta cu "mielul" decat asa (poza). Trageti voi concluzii!


APROPO, MI-AM LUAT MASINA!

6 comentarii:

  1. esti dus omule! dar...imi esti tot mai simpatic! na, ca nu te asteptai!

    RăspundețiȘtergere
  2. nope... inca nu... imediat. tu nu esti la biserica? manii? te referi la "rebelism"? am trecut de mult de faza. amu gandesc cu capul. varsta doar imi inradacineaza conceptiile.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mie mi-a placut teribil postul tau!
    Desi este despre mai multe lucruri sfinte acoperite de bocanc, este o parere personala pitoreasca.
    Am sa iti dau o carte, cum fac sa ma intalnesc cu tine?

    RăspundețiȘtergere
  4. le-am citit pe toate. dar primesc cu placere. cand vrei tu. propune o intalnire, iar eu ma conformez

    RăspundețiȘtergere
  5. Ok stimabile, daca ai citat acea carte, mai am si altele. Propun alta - A.C. Grayling - Wittgenstein. Ai citit-o cumva?

    RăspundețiȘtergere
  6. nici nu stiu cum ii zicea la cartea ce voiai sa mi-o dai. ma refeream ca "le-am citit pe toate" in sensul ca nu sunt interesat de nici un subiect care sa-mi zica "daca nu crezi ca exista ai sa mori in chinuri". dar probabil m-am grabit sa trag concluzii vis-a-vis tipul de carte pe care vrei sa mi-l dai. scuze daca s-a inteles altceva

    RăspundețiȘtergere

Ce zici?