joi, 14 aprilie 2011

Ce faci?

Mi-a fost dat ieri, sa fiu martor, pentru a doua oara in viata, la un trend despre care credeam ca nu o sa se mai repete. Brusc, m-am simtit batran.
Aleg sa imi fac reclama blogului prin intermediul messengerului. Un program de care nu ma folosesc decat atunci cand am vreo urgenta iar telefonul mi-e gol de credit.
O domnita, de vreo ceva ani, mai putini decat ai mei, a deschis discutia pe messenger, cu “ce faci?”. Binenteles, ca si orice om, asteptam sa ma intrebe si altceva. Nu concep un dialog inceput si terminat la aceasta intrebare.

“Ce faci?” e cel mai plastic si inutil sens de a conversa. Gandeste-te doar! Mergi pe strada, te intalnesti cu cineva, iti zice “salut, ce faci?” iar tu raspunzi:
1: Bine! (eventual mai adaugi “…tu?”). E o tampenie. No sa ii pese ca faci bine, de fapt nici nu-l intereseaza ce faci. Te intreaba doar pentru ca e foarte tembel sa se gandeasca la altceva ca, “ma bucur sa te vad”, “salutari si la X” sau altceva.
2: Rau! Aici, vei observa o schimbare in comportamentul persoanei care ti-a dat buna ziua. Stie ca daca ii raspunzi asa, vrei sa te destainui. Vrei sa-l inebunesti cu lucruri pe care le-ai patit si de care el nu e interesat. Si brusc se gandeste “de ce dracu l-am intrebat ce face?”.

In fine, revin, domnita de ieri, ma intreaba “ce faci?”. Eu respect regula, ii raspund cu bine, dar mi-am zis ca poate vrea sa imi zica ceva si nu stie cum. Asa ca i-am deschis o portita: “ma documentez pentru blog”. Ar fi fost un subiect din care puteai trece in orice directie spre orice subiect.
Dupa cateva minute intreb: “voiai ceva?” iar ea imi raspunde, “nu, voiam doar sa vad ce faci”. Si m-au luat nervii.
Iar de aici mi-am dat drumu la gura:
oh...si atat...ok...
Eu nu m-am prins de chestia asta ce se face mai nou! Cu “ce faci” pe mess. Nu-s pe val!

Am mai intalnit faze dinastea, dar prin telefon. Altadata, cand cosmoteul dadea 3000 de minute, orangeul 1000 iar vodafonul dadea faliment, cand Basescu era ales presedinte pentru prima data iar de Boc sau dubstep nu a auzit nimeni, se intampla un lucru…lua nastere ceva: telefonul cu "ce faci?"
Of, si cata importanta ii dadeam! Pt ca eram contemporam cu el. Il foloseam zi de zi, pe credit sau pe abonament si ne bucuram de el! Si ne sunam si ne sictiream cu... “ce faci?”. Si dadeam din coada ambele persoane la capat de fir.
Binenteles, ne credeam importanti iar asta, in cele 5 secunde de inceput, dupa care ne simteam tembeli in celelalte 2 minute de conversatie, unde acest ce faci era repetat de inca vreo 5-6 ori, iar apoi ne inchideam zicand ca ne cheama mama la mancare. Sau ca trebuie sa merem la buda sa ne cacam, sau foloseam ca pretext vreun vagin dintre niste picioare larg desfacute in fata noastra.

In ziua de astazi totul s-a schimbat. Telefonul nu-si mai are locul intr-o lume plina de tehnologie, plina de siteuri de socializare. Plina de messenger, chatroulette, facebook si facebook chat, skype sau meebo, live messenger si altele.
Astazi, pe val sunt cei de 14-19 ani care cred ca au inventat moda "ce faci?".
Dar nici ei nu sunt scutiti de incomoditatea tacerii de dupa aceasta intrebare pentru ca si ei la randul lor, chiar de intreaba ce faci, nu stiu cum sa continue o conversatie.
Problema e ca, messengerul, la fel ca si telefonul au ajuns sa fie abuzate. Au ajuns prea intermediare in viata unde te poti atinge unul cu celelalt, te poti saruta si altele iar pe mess poti spune doar “ >:D< , :* “
Stiti ce cred eu? Ca lumea duce dorul de "ce faci?",
ca un lucru facut impreuna, ca un lucru pe care il adresezi pe strada, fata in fata, si nu de unu’ singur in spatele unui telefon sau in fata unui monitor.

As putea predica despre asta mult. Nu sunt batran ca sa ma plang ca nu inteleg tehnologia, si sa nu imi dau seama la ce foloseste. Sunt doar revoltat ca am trecut de cateva generatii de useri. Am fost martor la nasterea Firefox, Google, Hi5 si Facebook, si incet incet, toate astea ne-au furat din socializarea face2face.
Iar in concluzie, daca incepi o conversatie, incepe-o cu ce vrei dar continua cu ceva. Cu mi-e dor sa povestim, mi-ar place sa iti aud vocea, sa ne intalnim sa bem o bere, sa ne imbatam.
Mi-e dor de sex si nu de masturbare in fata la monitor! Mi-e dor de atingeri, nu de sex la telefon..
Continua-l pe “ce faci” cu orice, atata timp cat e o conversatie neaparat interesanta.
Continua cu orice atata timp cat duce undeva si te scoate din starea de curiozitate in aflarea activitatii celuilalt iar conversatia te impinge sa iei parte la acea activitate si te trezeste ca sa nu stai in cur sa futi meciu cu "ce faci?"

Totul de aici se potriveste cu o piesa. Daca ai minte, asculta cu ea! (1:20 - 1:46) in principiu, cam toata piesa.
SUIE PAPARUDE - SCANDAL

Un comentariu:

Ce zici?