marți, 2 noiembrie 2010

Despre productia TV romaneasca

M-am trezit azi noapte pe la 5:30, nu de nesomn ci de o besina proprie prea zgomotoasa (si ulterior destul de puturoasa) si n-am reusit sa adorm datorita nervilor proveniti de la gandurile care mi se "avalanşeau" in cap referitoare la emisiunile TV de 2 bani de la noi.

Daca nu sunt furate de prin alte televiziuni straine sigur sunt facute de-an pixu de un cocârloi plictisit. Si daca tot suntem la emisiuni romanesti ma gandesc acum si la serialele care au episoade lipsite de continut, fara intriga, cu actori iesiti la pensie sau cu altii care din nevoia de-a pune o paine pe masa dau tot ce-i mai bun din ei si aia din pacate nu e de ajuns.

Fratilor, faceti ceva autentic, romanesc. Ceva cu viata de la tara. de la roman, pt taranul roman. Ceva cu care omul de rand sa se identifice.. si nu ma refer la Mondenii sau la Trazniti in NATO (vreau ca regizorii si scenaristii acestor doua emisiuni precum si a "Nora pt mama" sa moara in cele ma groaznice chinuri, sa invie din nou si sa moara inca de 3 ori in si mai groaznice morti).

de asemenea nu ma refer la voma aceea de emisiune, gen "reality show" in care sunt luate vedetele mondene si tarate cu forta la tara unde se murdaresc cu balega pe mainile proaspat unse cu Coenzima Q10 si pe cizmulitzele cu toc de 15. Vreau sa vad o emisiune cu acotori BUNI!!!, care sa ne arate exact ce e taranul roman, ciobanul din stana si femeia lui de-acasa care sta si face cas de oaie!

Repet, vreau ceva cu care omu se poate identifica. Si poate atunci are sa zica: "Aaa, aici despre nevastamea e vorba, ca ea e proasta si sta acasa la branza, nu despre mine, ca eu am oi ca Becali, si mi-s domn. Si atunci se va uita ca sa-i scoata la aia ochii cu comenturi gen:

"Vezi ca esti proasta ca aia?"
"Aia esti tu!...ca esti (si tu) proasta!"
"Aia e proasta, deci tre sa fii tu!"

Te intrebi de Rating la oras, in Bucuresti?
N-ai tu grija ca gherţoii de acolo zic: "Eu n-am oi" dar in subconstientul lor tot o sa se identifice cu personajele...asa e in viata, ne luam model personaje tv, ca sa parem mai cool, lasa, macar asa o sai facem pe toti ciobani si vreodata o sa se trezeasca careva si-o sa zic "Ba frate, ce ciobani am ajuns" si are sa greseasca zicand asta, pt ca el si cu cei din juru lui erau deja ciobani din oficiu.

Si ca sa fiu baiat dragut, sa nu se mai chinuie scenaristii in caz ca imi fura ideea, am sa le dau eu personajele si cateva indicii pt inceput. DUpa cum urmeaza:


Film serial de comedie, TITULU: "De la ţâţa oii, la coada vacii"

Personaje: Se ia un om urat cu crengi si i se da un nume, dupa cum ar fi normal (ca sa se stie papucii imputiti de printre blocuri cum sa se porecleasca). De preferat numele sa fie unul de leguminoase
Ex: Morcoveaţă, Barabulă, Bostan sau Păstrânac.

Ori un nume de masinarie, unul care sa indice că prostia si numarul actelor fututului sunt direct proportionale mai precis putine. Aici avem o varietate de nume. Pentru un tip nu neaparat mare dar neaparat prost am avea numele urmatoare: Planetară, Betonieră, Basculantă. Sau pt un tip mai slabanog, bleg si prost mi se pare potrivit Mandrină.

Ca totul sa inceapa sa funcioneze este nevoie de inca un personaj. Recomnad a se adauga o femeie ca sa nu fie doar barbati in scenariu si asa sa se dea tot staful de gol ca si-o dau la găoz, in frunte cu regizorul care e de stiut ca intotdeauna e gaozar.

Un nume pentru dama in consecinta va fi unul care indica tonajul mare cat si prostia dobitoceasca. De preferat un nume de animal, cum ar fi vaca. Acest animal intruchipand trasaturile anterioare.
Ex: Floricica, Joiana, Patrupeda sau Maricica (as pune Rozi dar acela e deja luat).

Se pun personajele intr-o casa de la tara dar nu mobilata precum un clisheu gen familia Bundy ci mobilata dezordonat si fara gust precum legumele din oala cu ciorba.
Neaparat trebuie pus punctul pe "i" cu LIPEDEUL de pe perete ce infatiseaza icoane, cina cea de taina, cerbi flocosi sau femele grase.

Cu siguranta ideea mea va fi pusa candva in vigoare, de aceea as dori deja sa-mi bat joc de insuccesul pe care il va avea serialul. Nu de alta, dar orice serial romanesc e predestinat insuccesului (decat atunci cand il regizez eu, dar eu nu-l fac ca nus gheu ca sa ma fac regizor) Asa ca prezic:

Scenariul va fi scris de un cacacios care n-a avut somn noaptea si orice idee care i-a venit in somn i s-a parut comica.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ce zici?