joi, 6 ianuarie 2011

Memoria

Intr-o seara, la capataiul unui bolnav adus degraba. Medicul fuma ganditor, iar intr-un colt, apartinatorul, un cioban sprijinit in bata, ofta:

- Domnu' doctor, oare mai scapa?!
- Dragul meu, greu de zis... e mai grac, cum sa-ti explic...e mai mult mort. Uite ca incepe deja sa-si dea ochii peste cap.

- Vaai... domnu' doctor, daca-l operati si traieste, aveti de la mine o pereche de boi! Zau!

...Si fratele a scapat.

Dupa o luna, numai ce vine din nou oierul; ducea o traista ce se tot zvarcolea si-l lua repede pe medic:
- Domnu' doctor, sitit, frati-miu, va multumesc ca l-ati facut bine pe Ion, si v-am adus un purcel... e tare frumos.
Si se apuca sa dezlege traista.

Doctorul il masura din cap pana-a picioare, ca prin ceata - ca se gandise in ultimele zile tot la perechea ceea de boi, bani, bani, nu grluma. SI ciobanul era instarit...
Apoi ii cazu privirea pe purcelul care guitza dein toata respiratia lui:

- Nu-mi trebuie purcei. - Era si ingrijorat in ultima vreme, ca avea lipidele crescute.
Taranul isi baga odrasla inapoi in traista, tot repede, si se dezdoi:

- Am niste oua - daca n-ar fi cu suparare...
- Nu-mi trebuie oua! - Avea si colesterolul foarte mare.
- ...Atunci, - si il privi pe doctor naiv si dulce - atunci cu ce va multumim?!

Doctorul se ridica in picioare si se uita la cioban, duios:
- ... De bani, auzit-ai?!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ce zici?