vineri, 29 iulie 2011

Jurnal de magazin

Intamplarea 1.

Personaj 1: Batran, locatar al azilului de batrani, 86 ani, senil.
Personaj 2: Eu - detalii secrete - (sunt fata, in caz ca nu stiati).
Personaj 3: colega, 24, taioasa.
Eu: Buna ziua!
Batran: Ighhhh - harc- pleosc (o flegma verde pe podea)
- Am venit sa... (pauza 10 secunde)
Eu: Factura sau reincarcati?
Batran: Da, daaa...

E: (Cunoscand ordinarii care nu-si cunosc "cartela")... da..ce? adica, ma scuzati, ce aveti, abonament sau cartela?
B: Cartela.

E: Bun, stiti sa-mi spuneti un numar de telefon al cartelei?
B: Nu... 07XXXXXX... da nu e asta al meu, e a lu colegu de camera, sunati-l pe el sa vi-l zica.

E: Dar vi-l aflu eu, imi dati telefonul va rog?
B: Nu...(pauza).. stati, puteti sa mi-l aflati? Cum? Tulai, tehnologia asta...de unde il aflati?

E: Pai imi dau bip pe telefonu meu.
B: Da, ce-i ala?... (devine nelinistit, ca si cum as vrea sa-i fur ceva)...sa nu faceti ceva.

E: Fiti linistit, luati un loc, stiu ce fac.
B: (se aseaza, si se ridica putin incet, dar destul de repejor pt varsta lui) Am hemoroizi, nu pot. Da sa nu-l stricati (telefonul).

E: Linistit... (imi da telefonul cu firca.
Incep si-mi tastez numarul 074143118X
B: (complet debusolat si vizibil ingrijorat) Da ce faceti, sa nu-l stricati! Il tineti gresit, sa nu pateasca ceva!

E: Dar dvs cum il tineti?
Ia telefonul si-l intoarce, cu ecranul catre glezna mainii si tastele inspre varful degetelor.
E: Aveti grija, e cu capul in jos... ameteste! (LOL)

B: Pai cum? Se strica?
E: Da! Mare grija. E sensibil. (catre colega printre dinti - batranul era mai surd - : poate se apuca si de plans telefonul, sa vedem cine-i da sa suga).

B: Asa, luati-l... ce-i ala bip?
E: Sa va arat...imi notez telefonul meu.

B: (confuz) Unde?
E: Aici in telefonul dvs.
B: Cu ce?
E: Cu degetu, aici pe ecran cu tastatura, n-am timp sa explic, va arat!

B: Am inteles (cu o moaca de filozof inteligent, bucuros ca in sfarsit prinde ceva), si unde va gasesc?
E: Pai imi dau bip doar, si-l sterg.

B: Pai de ce?
E: De ce nu!?
B: Pai...
E: Pai... (intre timp am dat bip, numar simplu, preferential...oare cine si-a facut de furca cu asta pt nr de genul?)

B: Cine-o sunat?
E: Mama, pretena, nu stiu...
B: A mea?
E: ...
....tot eu: nu, a mea... (si citesc numarul cu voce tare sa vad daca si-l recunoaste.

B: Asta e numarul lu vecinu de camera!
E: Bine, am sa sun sa va cer numarul!
B: Bine, va stiti? Apasati butonu' verde, acolo, si dupaia acolo... tine-ti telefonu la ureche... suna?! suna?! suna?!
E: DA! ... suna :| (se finalizeaza "apelul")... sa stiti ca n-am stiut sa operez la el, e prima data cand vad un telefon de genul acesta (nokia 1680)
B: E mai complicat...
E: Foarte!... sa stiti ca n-a sunat. Ma sun pe mine.
B: Da' sa nu raspundeti!
E: Nu, linistit.

citesc numarul cu voce tare (din nou) sa vad daca si-l recunoaste.

B: Acum il aveti pe-al meu. Da-ti telefon inapoi (sa-l apelez inapoi).
E: De ce?
B: (ganditor) Aaaaa... nu stiu... am gresit.
E: (in gand) in sfarsit un moment de seninatate!

B: Bine, acum sa platesc.
E: (deja o dadeam la banghiala) - pai ce aveti, abonament sau cartela?
B: Abonament.

E: Bine, sa vedem... (pun nr in program, fac operatiunea, etc) pai nu aveti nimic de plata.
B: Cum nu?

E: Pai, vi se factureaza de abea peste 2 zile.
B: Si atunci ce fac?

E: Veniti peste 2 zile.
B: Cu cat?
E: Nu stiu... sa vedem cat platiti de obicei.

intru prin program, verific facturi, toate aiurea, diferite ca valoare, abonament de prin 1993, fara vreo valoare precisa... dilema: cat sa-i zic la om sa aduca?


E: Vad ca luna trecuta ati avut cam 35.70 lei de plata, luna asta poate e la fel.
B: Atata am? Pai de unde ca telefonul a fost inchis.
E: Eu stiu ca a fost... dar platiti abonamentul. Oricum, pe luna asta aveti, poate, mai putin.
B: Deci, io va dau 35 acum (scoate 3.5 ron)...

imi trag o palma peste frunte... cer ajutor colegei, imi pierdusem cumpatul.


Colega: Pai luna asta o sa platiti mai putin fata de luna trecuta pentru ca atunci ati facut ceva cost in plus pentru mesaje...etc..etc.

B: Cum eu?
E: (printre dinti, nervos)... nu, eu!
B: Bine, bine, da' eu cat platesc?
Col: Veniti peste 2 zile si vedem.
B: Bine, vin!

Se face maine... vine din nou.

B: Am venit sa platesc.
E: Dar inca nu pot vedea cat aveti de plata!

B: pai am fost luna trecuta si ati zis sa ma intorc.
E: Aia a fost ieri, iar eu v-am zis sa veniti peste 2 zile.
B: Si nu-s doua zile?
E: Daca ati numarat si ziua de ieri, atunci sunt.

B: Si cat am de plata?
E: (ca sa scap de gura lui, am facut o medie a facturilor)... undeva la X lei.

B: Eu am vorbit?
E: (nervos foc, printre dinti) nu ati vb dvs, am vb eu.

B: Dar sa va zic...
E: Ascult.
B: Am patit saptamana trecuta.
E: asaaaa...
B: Mi-am scapat telefonul pe jos, sa poate sa fie din cauza aia?
E: Ce anume?
B: Sa platesc atat? S-o fi defectat ceva?
E: (plictisit, doream sa scap din conversatie cu orice pret)Probabil...
B: Si m-i s-a imprastiat telefonul.
E: (foarte interesat de problema)... pai, l-ati strans de pe jos cum trebe?
B: (ganditor, poate nu-si amintea)
E: Pai, vedeti, v-ati depasit minutele, poate cand a-ti scapat telefonul v-au fugit minutele, le-ati cautat?
B: Trebuia?
E: Da... (dead serious!)

B: Atunci ma duc acasa, fac juma' de ora. Ma intorc. Sa intreb pe coleg, el mi-a asamblat telefonul. Cum arata alea?
E: (voiam sa vad cat pot intinde gluma)... ca monezile, stiti? Telefoanele de strada ce mergeau cu monezi de 20 de lei...?
B: Bine, revin...

E: Va asteptam (inchid magazinul cu cheia, ma duc in spate si urlu din rasputeri, de nervi, ca sa ma descarc... redeschid)

a-3-a zi

B: Am venit... sa platesc cartela.
E: Abonament aveti!
B: Dar am cartela in telefon, mi-a zis colegu. Acolo sunt minutele, nu va stiti. Ati zis ca sunt sub forma de fise. Asta... (ganditor), junirele meu, se precepe la telefoane. Pe cartela sunt minutele.
E: Stiu, dar v-am explicat mai pe intelesu dvs (de prost). Cred ca acum vi s-a emis factura.
B: Ce factura?
E: Ati venit sa platiti, nu?
B: Ce factura?
E: Aveti abonament, ati venit sa platiti, nu?
B: Da, dar imi trebe telefon...
E: Colega, vino tu, eu nu pot, sunt obosit ma duc sa mananc.

ma duc in spate si ascult combinatiile de bun vanzator a colegei.


Col: Avem asa, un telefon, special pt seniori, cu taste mari, etc, etc... il luati "gratis" etc, etc.
B: Bine, da are radio...etc
Col: Bine, ramane asa atunci.

marfa se impacheteaza, l-am facut pe nenea cu telefon... peste 2 zile se intoarce. Ca nu-i merge, ca nu are radio, ca nu stie cu dracica si lucica...dar asta e cu totul alta poveste.

10 comentarii:

  1. ma pui pe piste false!? am facut zece incercari si nu te-am gasit!:)

    RăspundețiȘtergere
  2. nu am inteles...ce liste? cum nu m-ai gasit? ce cum?

    RăspundețiȘtergere
  3. buna dimineata, contele meu drag!
    nu liste! piste! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. multumesc. bunicu' meu are niste nelamuriri legate de serviciile astea de telefonie. te va suna curand :))

    RăspundețiȘtergere
  5. /:)
    daca nu aud o voce de-a ta de partea cealalta a "firului" n-am sa raspund din start :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Tare blogul :)), am citit mai demult dar am uitat unde l-am gasit, dar de acum o sa mai trec. Ai niste articole mai in urma care mi-au captat atentia.

    RăspundețiȘtergere
  7. sa-mi spui despre ce articole e vb si am sa revin la vechiul stil ;)

    RăspundețiȘtergere
  8. Am dat o geana in mare peste blog, dar nu cred ca am gasit articolul cu pricina. Nu trebuie sa revii la vechiul stil, fiindca nu cred ca l-ai schimbat. E perfect asa.

    RăspundețiȘtergere
  9. merci mult, la un moment dat n-am mai avut timp sa postez, dar acum m-ai impulsionat tu. sa traiesti ;) si te mai astept :D

    RăspundețiȘtergere

Ce zici?