joi, 18 februarie 2010

Sufla!...

La dispensar se prezinta un batran inalt, slab si cu niste mustati enorme - aveai impresia ca se sprijina cu ele de aer. Era destul de dimineata. Bate la usa cabinetului si intra.
Medicul - care venise de la o nunta, nedormit si mahmur - de-abia il vede. Ca prin ceata.
- Tot cu astma?
- Tot. Stiti...mi s-a
- Dezbraca-te si stai jos!
Ii arata un taburet.
Batranul icneste, se desface la cojoc, apoi la camasa, dupa aceea isi pune si caciula alaturi, asezandu-se cuminte. Medicul pirnde cu un deget un scaun si-l trage langa bolnav. Se aseaza si-si pune urechea pe spatele batranului.
- Sufla!
Bolnavul incepe sa sufle...
- Zi-i inainte...
Si pe masura ce pacientul respira adanc, el se lasa tot mai greu pe spatele lui.
Dupa un timp, intra in cabinet moasa - care facuse in sala de tratament o injectie. Inlemneste.
Batranul, cu pielea de gaina - ca incepuse sa-i fie rece, vanat si cu ochii cat cepele - mai mult suiera decat sufla. In schimb, medicul, asezat linistit pe spatele lui, adormise si sforaia linistit.
- Moasa draga, zice batranul, stapanindu-si cu greu tusea, te rog ridica-l incet de pe mine si sa nu-l trezesti. Ca si el e om...Si fa bine si da-mi siropul, stii matale care, ca mi s-a terminat aseara sticla. Eu dupa el am venit...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ce zici?